Goede voornemens

Komend weekend gaat de klok weer een uur terug. De wintertijd gaat in. Dat betekent dat het jaar alweer bijna om is. Tijd om na te gaan denken over je goede voornemens. Wil jij komend jaar gezonder gaan eten, meer gaan bewegen, of in het algemeen je leefstijl verbeteren? Veel mensen hebben ieder jaar een van deze voornemens. Ieder jaar beginnen ze vol goede moed, maar toch lukt het ze niet om hun goede voornemens waar te maken.

Een goed ontbijt is het halve werk

Veel mensen die ik spreek in mijn praktijk geven aan dat ze het lastig vinden om goed en gevarieerd te ontbijten. Dan vallen ze na een aantal weken toch weer terug in hun oude gewoonte van de witte boterham met hagelslag, of het ontbijt overslaan. Ze komen er echter wel achter dat ze met een goed ontbijt ook de rest van de dag beter hun gezonde leefstijl kunnen volhouden. En dat is ook zo. Wanneer je een gezond en voedzaam ontbijt neemt, blijf je lang verzadigd. Je kunt dan veel beter weerstand bieden aan ongezonde tussendoortjes bij de koffie, domweg omdat je geen trek hebt. En vaak is het ook zo dat mensen na een goed ontbijt zeggen: “ik ben zo goed begonnen vandaag, dat ga ik volhouden”. Andersom werkt het ook. Na een slecht ontbijt denken veel mensen: “ach, deze dag is toch al verpest, morgen begin ik opnieuw”.

Goede start, ontbijten en meer

Voor iedereen met goede voornemens organiseert Hormoonfactor Twente in januari de cursus “Goede start, ontbijten en meer”. Deze cursus bestaat uit 6 ontbijtsessies. Je krijgt van ons 6 gezonde, voedzame en gevarieerde ontbijtjes, en iedere sessie bespreken we een onderwerp. Bijvoorbeeld wat de voordelen zijn van ontbijten, hoe je een goed ontbijt samenstelt, of wat de effecten zijn van suiker, gluten en lactose. Je leert met deze cursus dus om goed en gevarieerd te ontbijten, maar ook meer over voeding en het effect van voedingsmiddelen op je lichaam.

Blijf ons volgen op deze site en op Facebook voor de exacte data, tijden en de locaties.